advertise
  • تماس : ۰۷۱۳۲۲۸۷۷۸۴ - ۰۹۱۷۷۳۸۹۹۸۵
  • آدرس : شیراز سه راه دالرحمه به طرف کوشک میدان بلوار نواب صفوی بعداز کوچه ۲۱ جنب فرهنگسرای لاله بزرگ گازسوز مرکزی فارس

لاستیک خودرو

لاستیک خودرو یکی از مهمترین بخشهای اجزاء بیرونی خودرو به حساب می‌آید که در روند مصرف سوخت و ایمنی خودرو نقش پررنگی دارد. تایر یا همان لاستیک خودمان پوششی برای قلب دوم خودرو شما نقش بسیار مهمی در هر وسیله نقلیه دارد،از دوچرخه گرفته تا هواپیما. این قطعه که پای خودرو یا همان رینگ را روکش می کند، در حقیقت تنها بخشی از وسیله نقلیه است که با زمین تماس دارد و به همین دلیل اهمیت ویژه ای پیدا کرده است . مهمترین نقش تایر در هر وسیله ای، ایجاد، تضمین و تداوم اصطکاک با سطح گذرگاه یا مسیر است و به این منظور، هر فن آوری تازه ای درحوزه صنعت تایر سازی ابداع و به کار گرفته می‌شود.تایر های امروزی نسبت به انواع قدیمی پیشرفت های زیاده داشته اند، به طوری که می توان گفت این قطعه از یک لاستیک ساده در حال حاضر به یک وسیله مهم که بخشی از وقت و انرژی محققان صنعت را به خود اختصاص می‌دهد تبدیل شده است .

لاستیک خودرو |  بزرگ گازسوز میرزایی

انواع لاستیک خودرو | بزرگ گازسوز میرزایی

انواع لاستیک خودرو

انتخاب یک تایر مناسب، تأثیر عمیقی بر سبک رانندگی، مصرف سوخت، نرمی و حتی ایمنی دارد. در مبانی مهندسی خودرو، تایرها را به‌عنوان یکی از اعضای خانواده‌ی انتقال قدرت می‌شناسند. همان خانواده‌ای که جعبه‌دنده، میل‌لنگ، دیفرانسیل و اکسل‌ها نیز عضو آن هستند. شاید عجیب باشد ولی حساسیت این قطعه به‌دلیل درگیر بودن مدام با اجسام بیرونی (آسفالت جاده، گل و لای، شن و ماسه و…) بیشتر از قطعات درونی خودروست. با نگاهی به صنعت خودرو به طور کلی در می­‌یابیم که هیچ موضوعی گسترده‌تر از مبحث تایرها نیست. صرف نظر از خودرویی که می‌رانید، شرایط آب و هوایی، شغلی که دارید و یا هر دلیل دیگر که باعث می‌­شود از یک خودرو استفاده کنید، باید بدانید انواع لاستیک خودرو با قیمت‌­های مختلف وجود دارند.خرید تایر همیشه یک تصمیم سیاه یا سفید نیست یعنی صرفا تایر خوب یا بد وجود ندارد. برای شناخت و خرید لاستیک مناسب باید به نکاتی همچون شرایط آب و هوایی محل زندگی‌تان، نوع تجربه رانندگی خود و قیمت لاستیک توجه نمایید.به طور کلی، هشت نوع تایر خودرو وجود دارد که هریک دارای عملکردی متفاوت است.

نکات استفاده از لاستیک خودرو

۱- تایر چهار فصل:این تایرها می‌توانند در تمام طول سال استفاده شوند.
۲- تایر بزرگراه:این نوع تایرها برای سواری نرم و آرام و برای فرمان‌پذیری قابل پیش بینی در اتومبیل­ها، کامیون‌ها و خودروهای شاسی بلند طراحی شده‌اند.
۳- تایر مناسب برای تمام سطوح:طراحی شده‌اند تا سطح بالایی از کشش را در انواع جاده‌ها و سطوح تامین کنند.
۴- تایر ورزشی:تایرهای ورزشی با توجه به تماس بیشتر در جاده‌های آسفالته چسبندگی عالی را ارائه می‌­کنند.


خرید لاستیک خودرو |  بزرگ گازسوز میرزایی
قیمت لاستیک خودرو |  بزرگ گازسوز میرزایی
خرید بهترین لاستیک خودرو |  بزرگ گازسوز میرزایی

۵- تایر مناسب گل و لای:تایرهای گل و لایی می‌توانند بر روی هر سطح از گل تا ریگ‌زار و تپه‌های شن و ماسه‌ای غیر هموار حرکت کنند.
۶- تایر با کارایی بالا یا بسیار بالا:این نوع برای فرمانپذیری و کشش برتر در جاده‌های آسفالته و هموار برای شرایط مرطوب و همچنین برای شرایط خشک طراحی شده‌اند.
۷- تایر برفی – زمستانی:این تایرها به طور خاص برای مواجهه با شرایط آب و هوایی سرد و همراه با برف‌های سنگین و جاده‌ای یخ زده طراحی شده‌اند.
۸- تایر کامیون و ماشین شاسی بلند:این تایرها برای نصب بر روی وسایل نقلیه مسافری و شاسی بلند طراحی شده‌اند. در میان انواع لاستیک خودرو انتخاب و خرید لاستیک مناسب همیشه آسان نیست.مهمترین نکته این است که شما (حداقل) درک اولیه‌ای از نیازهای رانندگی خود داشته باشید و دلیل برتری برخی از لاستیک‌ها نسبت به انواع دیگر را بدانید. داشتن دانش در مورد اینکه چه تایری در چه شرایط خاصی خوب کار می‌کند نه تنها می تواند عملکرد خودرو شما را بهبود بخشد بلکه می­‌تواند در بلند مدت در هزینه‌­های شما صرفه­‌جویی کرده و به شما احساس خوبی بدهد.